Apklausa
Ar Jums patogesnė naujoji GayLine.LT svetainė?
Balsų: 168, komentarų: 2
Renginiai
Visi renginiai »Atsiuntė sole, ketvirtadienį, 2009.03.12 17:46. Perskaityta 30917 kartų
Daugeliui tėvų žinia, jog jų atžala – gėjus, yra tikras šokas. O ką žmonės daro šoko metu? Žinoma, įvairias kvailystes: atsisako mylimų sūnų ir dukterų, tempia juos pas psichiatrus, pradeda tartis su nekompetentingais žmonėmis. Tikimės, kad ši medžiaga padės daugeliui tėvų susiorientuoti situacijoje ir „nepriskaldyti malkų“ be reikalo. Medžiaga pateikiama interviu forma, kur pateikiami atsakymai į bendrus ir dažniausiai užduodamus tėvų klausimus. Tai galima naudoti ir kaip „greitosios pagalbos vaistinėlę“, jei Jūs ruošiatės pasakoti tėvams apie save ir nesate tikras (-a), kokia bus jų reakcija.
Homoseksualus vaikas
Dabar informacija apie homoseksualumą prieinama visiems. Ar gerai, jei apie tai sužinos jūsų vaikai?
Akivaizdu, jog vaikai apie homoseksualumą žino daug daugiau nei jų tėvai, vien tik dėl savo smalsumo. Remiantis Kinsey instituto (JAV) informacija, homoseksualumas – „tai reiškinys, bendras ne tūkstančiams, o milijonams žmonių nepriklausomai nuo juos skiriančių geografinių, nacionalinių ar ekonominių barjerų“. Daugelis seksologijos autoritetų vienbalsiai tvirtina - apie 10% žmonių homoseksualūs, ir daugelyje šalių homoseksualumas nelaikomas žmogaus psichinės būklės sutrikimu. Daugelis homoseksualų išoriškai niekaip nesiskiria nuo kitų žmonių.
Ar mokytojai - homoseksualai neprimeta savo požiūrio vaikams?
Daugelis tyrimų tvirtina, jog lytinė orientacija susiklosto dar ikimokykliniame amžiuje. Mokytojų - homoseksualų profesionalumas ir kompetencija patvirtinta specialių tyrimų. Įrodyta, kad tėvų vaidmuo formuojant vaikų charakterį ir iš dalies lytinę orientaciją daug svarbesnis. Homoseksualai (ar kaip kitaip juos pavadinti, gėjai) gimsta heteroseksualiose šeimose.
Kaip žmonės išvis tampa homoseksualais?
Daugelis seksologų prisipažįsta, kad mokslas vis dar bejėgis atsakyti į šį klausimą. Bet visi įsitikinę tuo, jog žmonės gimsta biseksualūs, t.y. jiems būdingas tiek homoseksualus, tiek heteroseksualus elgesys. Būtent ankstyvojoje vaikystėje, pirmųjų lytinių išgyvenimų metu ir formuojasi orientacija. Didelį vaidmenį turi ir auklėjimas. Tačiau psichologai įsitikinę, jog žmogaus, pripažinusio savo polinkį tos pačios lyties asmenims, jokiu būdu nereikėtų stengtis „perauklėti“, tai sukels tik psichologinę traumą.
Spaudoje vis pasirodo straipsnių apie tai, kaip homoseksualai tvirkina vaikus, stengiasi palenkti juos vienos lyties santykiams.
Daugiau nei 90% vaikų lytinės prievartos atvejų – vyrai tvirkina mergaitės, o dauguma nusikaltimų prieš berniukus atlikta vyrų, kurie buvo bausti už moterų prievartavimą. Daugelis homoseksualų nejaučia lytinio potraukio vaikams (taip pat, kaip ir daugelis heteroseksualų). Jie visiškai sutinka su tuo, jog vaikai turėtų būti visiškai apsaugoti nuo lytinių nusikaltimų. O „polinkis homoseksualumui“? Daugelis gėjų savo ruožtu ne kartą susiduria su bandymais juos „palenkti į heteroseksualumą“ (tai daro tiek jų draugai, tiek jų tėvai). Niekas negali pakeisti savo orientacijos kažkam paprašius.
Būti homoseksualiu – amoralu?
Dar visai neseniai į šį klausimą buvo atsakinėjama remiantis keletu Biblijos citatų. Dabar, daugelio kultūrologų ir istorikų dėka, tapo aišku, kad ne visus Biblijos tekstus reikėtų traktuoti vienareikšmiškai. Be to, nereikėtų iš šių traktuočių daryti kategoriškų išvadų. Nereikėtų pamiršti, jog dabar daug žymių bažnyčios lyderių pripažįsta žmogaus teisę būti homoseksualiu. Homoseksualams nedraudžiama lankyti bažnyčios. Daugelyje šalių dvasininkai jau laimina vienos lyties poras.
Tikriausiai daugelyje šalių homoseksualus laiko nusikaltėliais, kaltinamus „sodomija“?
Ne, daugelyje Vakarų šalių homoseksualumas nelaikomas nusikaltimu. Lietuvoje homoseksualumas irgi nelaikomas nusikaltimu. Anksčiau, taip vadinami „sodomijos įstatymai“ persekiojo tam tikrus lytinius santykius (per analinę angą). Tada šie įstatymai tikrai veikė prieš gėjus. Tačiau dėl įvairių teisinių ir teisių apsaugos organizacijų spaudimo panašūs įstatymai buvo panaikinti, remiantis tuo, jog valstybei nėra ką veikti savo tautos miegamuosiuose bei riboti dviejų asmenų lytinę elgseną, kuri jiems nekenkia ir praktikuojama intymioje aplinkoje.
Jei vaikas pamatys, kaip du vaikinai ar dvi merginos glamonėjasi ar bučiuojasi, ar nepradės jis galvoti, jog būti homoseksualiu normalu ir ar nepanorės pats tai išbandyti?
Homoseksualai nuolat savo aplinkoje mato besibučiuojančius heteroseksualus, bet dėl to netampa heteroseksualiais.
Plačiau: Atsimink.lt
Komentarai
Norėdamasi komentuoti, turite būti užsiregistravęs ir prisijungęs
2009-03-12 20:35:07
Labai geras straipsnis.. gal padės mano tėvams suprasti, kad aš nespecialiai ''''tapau" homoseksualu.. :''(
2009-03-13 08:43:18
max18., manau visu pirma jie si straipsni turi perskaityti. O del supratimo- jeigu jie iki siol nesuprato to dalyko, tai tikrai jie turetu bent jau buti linke pasidometi homoseksualumu apskritai. Zinoma ignoravimas arba nepripazinimas problemos tai jau yra vienas is zenklu, kad tavo tevams patiems reikia pagalbos- nes jie paprasciausiai pasimete. Manau, kad tau paciam reiketu meginti su jais kalbetis apie tai, zinoma jeigu jie nera visiski radikalai ir veliau nekils pavojaus tavo sveikatai ir gyvybei.
2009-03-13 22:08:40
Mano mama uzsigraus jei tokius paskaitys apie tai kaip ankstyvoji vaikyste ir auklejimas padare savo itaka. Nei visagalis visazinis mokslas, nei kas kitas niekada neirodys savo teoriju. O tokie teiginiai tik skatina pacia blogiausia tevu reakcija kuri tik gali buti: "ka as ne taip padariau?".
2009-03-13 22:12:45
Šis teiginys: Bet visi įsitikinę tuo, jog žmonės gimsta biseksualūs, t.y. jiems būdingas tiek homoseksualus, tiek heteroseksualus elgesys. Būtent ankstyvojoje vaikystėje, pirmųjų lytinių išgyvenimų metu ir formuojasi orientacija. labiau negu abejotinas.
2009-04-02 20:56:18
Iš dalies pritariu. Aš linkęs manyti, kad homoseksualumas įgimtas, o aplinkos įtaka labai maža tam.
2011-01-16 10:11:24
mano nuomone zmones gimsta tokie arba kitokie,o del auklejimo itakos tai nepritariu... jie gimsta jau tokie kokie yra....
2009-04-01 20:34:39
Skaiciau, ir labai patiko, sis straipsnis dar atsake i ne viena man iskilusi klausima :) tikrai, homo tampama dar ankstyvioje vaikysteje, jaunysteje, to net nejauciant, ir dar priklauso kaip tevai formuoja viska ;] buvau teisi, o db skaitau, lyg mano mintys butu parasytos, tik zymiai viskas aiskiau :) o teveliams dar nevalia zinoti :P
2010-01-05 18:40:13
Cia reiktu duoti mano tevui, kad biski suvoktu kaip elgiasi ir ka daro ne taip... Aisku labai negraziai issireiksiu, is anksto atsiprasau :) Muzikai tie zmones kurie tokiu dalyku nesuvokia, jiems tai atrodo amoralu, ar siaip iskrypeliskai... Kodel homoseksualus zmones nesako jog heteroseksualus yra iskrypeliai, juk homoseksualiems zmonems taip pat nepriimtinas hetero bendravimas... zmones, bukit tolerantiskesni.... nes baisu kas daros, o jei kas neaisku juk yra milijonai straipsniu apie tai internete, tai paimkit ir apsisvieskit :)
2010-11-26 00:56:00
augdamas maniau,kad niekada gywenime neasakysiu ,jog esu gejus,bet atejo toks gyvenimo momentas ,kai ajauciau ,kad nebegaliu laikyti to paslaptyje,pasakiau pirmiausiai artimiausiems draugams,poto sesei ir tevams ,aisku visiems pradioj buna sokas,bet o to jie pripranta,niekados nesigailesiu ,kad pasakiau apie sawo orientacija,taip zymiai lengwiau ;))
2010-12-14 20:15:19
Paskutinė pastraipa niekinė. Homoseksualumą galbūt ir nulemia priešinimasis aplink matomiems primygtinai heteroseksualiems santykiams. Vaikui tam tikrame amžiuje dar sunku suvokti savo paties lytį, o jeigu šalia demonstruojami visų rūšių lytinio gyvenimo būdai, gali būti, kad jo galvoj apskritai liks jovalas. Įdomu būtų matyti tyrimus, lenteles, filmuotą medžiagą su tokių vaikų istorijomis.
2013-05-28 16:56:59
Aš manau vaikas tampa homosekualu tai reika vaika savo prisjimti kos beūtų vaikas savrbu jis tavo tėvai susižnoje jo vaikas kitos pakreipos linkęs jie sužino apie savo vaika jis tėvams pasko jam būna kokia apie 18metų
2014-05-26 07:59:15
Nesutinku kad visi , pavyzdžiui maniškiai gal ir gavo truputi šoko tačiau priėmė tokį koks esu :)
2016-04-29 16:02:09
na jai tevai negali primti savo vaiko koks jis ira tai ka as zinau tai nekam tike tevai as jug pati turiu 2 mergaites aisku ira saunu jai tevai tave plaiko bet jai neplaiktu jug tu gyveni savo gvenima o ne jiu
jai man reiktu atsiktyti savo gevinimo kad tik mano vaikai gyventu as be dvejiones tai padarciau kaip galima ne myleti savo vaiku net nezinau rekia tureti akmeni o ne sirdi